vrijdag 25 november 2016

De splinternieuwe winterjas

Iedere keer verbaas ik mezelf, want ondanks een aantal tegenslagen is deze winterjas toch eigenlijk heel goed gelukt! De buitenstof is gemaakt van wol, het voelt heerlijk zacht en warm aan en ik vind de kleuren erg leuk bij elkaar.







Ik heb een patroon uit de Knippie gebruikt als basis. Mijn Ventje is echter anders gebouwd dan de gemiddelde Knippie-kinderen, dus ik heb een heleboel aan de pasvorm veranderd. Tussen de voering en de buitenstof (wat een heerlijke stof) heb ik een fleecedeken van ikea geknutseld, zodat de jas lekker warm zou worden. Die tussenvoering heb ik steeds als basispatroon gebruikt, uithalen, naaien, aanpassen, uithalen, weer aanpassen etc. etc.


Toen die tussenvoering af was, heb ik de binnenvoering en de buitenstof geknipt. Dat bleek een goed idee, want er moest nogal wat aangepast worden. Verder heb ik een binnenmouw in de mouwen gezet, zodat het goed afsluit rond de polsen. Ik had er geen patroon van, maar op gevoel kom je een heel eind!


Heel veel tijd, een klein beetje frustratie maar ook uren naaiplezier later is de winterjas eindelijk af. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Als dit lukt, dan moet er ook nog meer lukken!


Stof: Wol buitenkant: Pieke Wieke
Patroon: Knippie

1 opmerking:

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...