zaterdag 15 februari 2014

Het is een jongen!

Afgelopen week was het dan zover, mijn neefje werd geboren! Ik ben trotse tante geworden :)
Al een tijd ben ik bezig geweest met het kraampakket, nu kan ik het eindelijk met de wereld delen. Ik heb er een 6-dagenpakket van gemaakt. Volgens mij is dat niet in lijn met de traditie van een ...dagenpakket, maar ik had geen idee hoe lang dat dan zou zijn, dus ik maakte er 6 van :). De foto's zijn 's avonds gemaakt, omdat we snel op kraamvisite gingen. Niet erg kleurecht dus, maar het idee is duidelijk!




Dag 1 was voor het konijn. Hij is heerlijk zacht en het piept ook nog.


Dag twee was versiering voor het huis. Een vlaggetjeslijn met de naam erop. Grote broer is autogek, vandaar de stofjes met auto's (van Stenzo).




Dag drie was voor de grote broer. Hij kreeg zijn eigen kussen. 's Avonds zit hij nu tevreden te frummelen met de vlaggetjes aan het kussen.



Dag 4 was voor een gehaakt speenkoordje in de vorm van een muis. Ik heb geen patroon gebruikt, maar met uitproberen kom je een heel eind. Het garen had ik nog en komt uit IJsland.






















Dag 5 was een handdoekschort. Op Pinterest heb ik een voorbeeld gezien (zonder werkbeschrijving). Ik ben nog geen ervaringsdeskundige, maar het leek me erg handig. De handdoek hang je als een schort voor, je haalt je baby uit bad, wikkelt die in de handdoek en doet de hengsels van het schort weer los. Je wordt zelf niet nat en je kind ligt direct in een zachte handdoek. Ik ben benieuwd of de praktijk deze theorie bevestigt!
























Op dag 6 was het cadeautjesfeest alweer voorbij en kreeg m'n neefje een nieuw mutsje, die in mijn vorige post al te zien was.

Stiekem liggen er nog een aantal dingen thuis, maar daar had ik het geboortekaartje voor nodig. Binnenkort volgt dus nog een aanvulling.
Ik heb trouwens sowieso het idee dat ik een cadeautje vergeten ben, maar ik heb dus geen idee welke dat zou moeten zijn. Als m'n hoofd weer functioneert, horen jullie het.

Dit weekend heb ik weinig op de planning staan. Ik ga bezig met mijn nieuwe blauwe kreukshirt. #zinin!

1 opmerking:

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...