donderdag 6 februari 2014

Afwachten maar!!!

Vandaag is mijn zus uitgerekend. Dit is direct het startschot voor een ware babyboom in mijn omgeving. Heel fijn, dan kan ik mooi aan de slag! Je mag je wensen doorgeven ;)

Toen ze me vertelde dat ze zwanger was, kon ik niet wachten om te beginnen met leuke dingen maken. Stiekem weet ik al of het een meisje of een jongentje wordt, dus kon ik mooi aan de slag! Op het moment dat ik deze wikkeldoek maakte, wist ik nog niet wat het werd.

Door de vorm van de doek kan deze ook in de Maxi Cosi gebruikt worden (als je de maten wilt weten, laat dat even weten). Ik ben even bij de buurvrouw geweest om zo'n ding (Maxi Cosi) op te meten, want ik kon nergens een goed patroon vinden van deze doek. Daarom heb ik zelf maar wat getekend. De blauwe stof aan de binnenkant is badstof. Bovenaan zit een stukje elastiek om een soort muts te kunnen maken. Inmiddels moet ik afwachten tot het kindje komt, zodat ik jullie ook de andere projectjes kan tonen! Jullie worden op de hoogte gehouden.

Zo heb ik nog wel meer geheimzinnige projectjes. Omdat de moeders-to-be meelezen en het een verrassing moet blijven, moet ik nog maar even wachten met meer foto's.

Om het wachten te verzachten heb ik vandaag maar weer eens een stofje gekocht. Dit keer om een t-shirt van te maken. Vorige week heb ik bij Aldi een lockmachine gekocht die natuurlijk uitgebreid geprobeerd moet worden. Een t-shirt leek me het perfecte project hiervoor! Ik weet nog niet wat de precieze vorm van het shirt wordt, dat ga ik nog bedenken.


Het is een donkerblauwe kreuktricot. Het is een vrij dunne stof, maar dan kan ik het in het voorjaar ook nog aan. Hopelijk vind ik dit weekend nog ergens een beetje tijd om hiermee bezig te gaan!

Intussen ben ik ook weer flink aan de haak gegaan. Deze muts is bijna af!


Ik moet de tutorial over het aansluiten van nieuwe toeren nog maar eens goed doorlezen, het lukt me nog niet om 'onzichtbaar' een nieuwe toer te beginnen. De garen zijn wel erg fijn. Volgens mij is het een soort katoen, heel erg zacht en lekker warm. Ik heb er ook een sjaal van. Het donkergrijze is wat lastiger omdat het allemaal losse draadjes zijn. Nog een uurtje haken en dan is dit fijne mutsje ook af (maat=babyhoofd).


Verder heb ik Taslanstof gekocht. Lastig in winkels te vinden, maar gelukkig hebben we internet. Het is een soort regenjasstof waar ik mooi slabbetjes, toilettassen of gewone tassen van kan maken. Het resultaat volgt!

Genoeg te doen dus nog, maar eerst maar eens afwachten tot m'n nichtje of neefje geboren wordt. Ik hoop dat mijn volgende post over het kraamcadeau kan gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...