zondag 9 februari 2014

Er was eens...

... een lelijke map. Deze map was het zat om altijd lelijk te zijn! Daarom riep hij de hulp in van Kiekielot. 'Lieve Kiekielot' zei de map, 'wil je me alsjeblieft mooi maken?' 'Maar natuurlijk!' riep Kiekelot. En zo geschiedde...


Om te beginnen mat ik de map op, om de maten te weten. Zo had ik een hulpmiddel om alle stofjes op de juiste maat te knippen.


De stoffen werden snel gekozen. Ze zijn van 'Poppy' en zijn erg soepel en zacht. Aan de binnenkant van de stoffen tekende ik met een verdwijnstift de precieze afmetingen van de jas voor de map, zodat ik daar precies overheen kon naaien.


Uiteindelijk trok ik alles binnenstebuiten. Ik trok de map de jas aan en hij fleurde zichtbaar op! Dat het op een Nederlandse vlag lijkt, had ik bij het maken niet aan gedacht, maar ik vind het leuk!


Aan de binnenkant heb ik een dubbele rand gemaakt, zodat ik daar even snel iets in kan opbergen.


Een paar versiersels aan de voorkant, en klaar is mijn nieuwe patronenmap!



En de map fleurde helemaal op tussen de andere saaie mappen in de kast. Trots om de patronenmap van Kiekielot te mogen zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...