woensdag 29 januari 2014

Schaap kindje, schaap


Het Slaapschaap was aan een opknapbeurt toe. Bijna drie jaar geleden maakte ik dit schaap voor het eerste kindje van mijn zus. Dit kindje is inmiddels een stoere vent van bijna 3 en zit niet meer te wachten op een pluizig schaap met klingelmuziekjes. Zijn nieuwe broertje of zusje waarschijnlijk wel!


Schaapje had alleen wat gebruikerssporen (het muziekdoosje was kapot en het zwarte schaapje was iets te vaak met besmeurde babyhandjes gegrepen). Operatie Schaap kon beginnen. Openknippen, muziekdoosje eruit, Schaap in de wasmachine, nieuw muziekdoosje erin, dichtnaaien en klaar is het Slaapschaap!


In het grote schaap zit het muziekdoosje. De kleine schaapjes hebben belletjes in zich. Met name het zwarte schaapje was favoriet bij m'n neefje. Hij volgde het met zijn ogen en probeerde het te grijpen om de belletjes te laten rinkelen.



Het patroon voor alle schapen is supersimpel, ik heb alleen maar ovale rondjes van vasten (6v, 12v, 18v, 24v, enz.) gehaakt. Dit geldt zowel voor het grote schaap als voor de kleintjes. De pootjes en gezichtjes heb ik erop geborduurd. Bij de oortjes heb ik geloof ik gewoon een paar vasten aan het hoofd gemaakt. Door de pluizige (en heerlijk zachte!!!) garen lijkt het ook nog op een schaap.



Nou zus, laat de baby maar komen!!!
Schaap kindje, schaap. Daar buiten loopt een Slaap! ;)

1 opmerking:

  1. Hoi Kiekielot! Wat ben jij goed bezig en wat maak je mooie dingen, met als topper deze schaapjes, zo mooi en schattig! Tot morgen op de naailes :) Groeten Meta

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...