donderdag 16 januari 2014

Schortjes

Zeker een half jaar geleden had ik een cadeautje nodig voor een vriendin die een baby kreeg. Ze had al een dochter en is gek op koken en ander culinair geneuzel. Bovendien had ik net ontdekt hoe mijn naaimachine werkte. Ik kwam op het idee om een schortje voor de oudste dochter te maken.


Mijn eerste schortje! Om het zelf te maken moet je even nagaan hoe lang je kind is. Aan de hand daarvan kun je bepalen hoe lang het schortje moet worden. De breedte is ongeveer 1/3 van de lengte. Ik heb ervoor gekozen om onderaan een geplooide rand stof met een kanten randje te maken. Maak overal een bies omheen, strikken eraan en je schort is klaar (na ongeveer een uur (of twee als je nog niet zo handig bent)).

Omdat ik ook nog andere stofjes (en vriendinnen met kinderen) had, heb ik het schortje inmiddels al in vele varianten gemaakt. Zo heb ik altijd een cadeautje in huis!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je berichtje achter!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...